Megjelenés tervezés

self-branding, arculat tervezés és tanácsadás

Mit is takar a megjelenés tervezés?

Akár munkavállalóként, akár vállalkozóként állsz a piacon fontos a megjelenés. Fontos, hogy tetsszen a kirakat a leendő munkáltatódnak vagy ügyfelednek. Képzeld el, mennyi időt töltesz egy egy kirakat előtt: séta közben odapillantasz, ha valami megragadja a tekintetedet, megállsz, ha nem tovább sétálsz. Nos, ugyanez a helyzet veled is!

Fontos, hogy megragadd a tekinteteket!

Az énmárka az, amit mások mondanak rólunk, mikor kimegyünk a szobából.

Jeff Bezos, az Amazon alapítójának szavai remekül elmondják, hogy mit is jelent az énmárka.

Nálunk még újdonságnak számít a self-branding tudatos építése, hiszen csak az elmúlt évtizedben jutott át az országhatáron, de fontosságát egy szakember sem vitatja.

Néhány éve leginkább közszereplőkkel, színészekkel vagy politikusokkal azonosítottuk a saját márka építését, azonban a Facebook és a Linkedin megjelenésével ma már bárkinek elérhető egy ütős kép felépítése megfelelő, tudatos tervezéssel. Azonban egy erős énmárkához szükséges, hogy fel merjük vállalni önmagunkat és ne csak a közösségi média árnyékából kacsintgassunk kifelé, a márkánt megalkotásához nem csak az online, de az „offline” megjelenésben is következetesnek kell lennünk. Gyönyörű példája a self-brandingnek a Csillag születik című film Lady Gaga által megformált főszereplő nőjének átalakulása, a kockás inges lányból hogyan lesz egy igazi díva… Nos, nagyjából ezt az utat járjuk be az énmárka építés közben is, persze sokkal több összetevős a valódi életben a sztori, de a felszín jól kijön a filmben.

Egy erős énmárka alappillérei:

  • fontos a márka pozicionálása – „lássuk hol a helyünk”
  • illetve az első pontnak megfelelően kell kialakítani a vizuális megjelenést (logót, színeket, megjelenést, kommunikációt).

Mi kell az énmárka építéshez?

  • az alapja az önismeret, ismerned kell magad ahhoz, hogy fel tudd építeni magad köré, amit a közönségnek mutatni szeretnél.
  • SWOT elemzés – az önismerethez elengedhetetlen látni a gyengeségeinket és az erősségeinket.
    érdemes egy szakember véleményét is kikérni, aki egyrészt külső szemlélőként lát bennünket, másrészt tisztában van a folyamattal
  • arculat tervezés: megjelenés, kommunikáció, és a klasszikus arculati elemek kialakítása.
  • fontos az erősségek kidomborítása – erre rájöhetünk a SWOT-ból
  • a fenti pontok alapján definiáltak szerinti megjelenés kialakítása (logó, weboldal, stb.)
  • türelem, egy márka sem két nap alatt születik – egy jó, erős márka felépítése, akár évekbe is telhet. Mindennap tegyünk érte valamit, de ne sürgessük!

Megjelenés tervezés területeim:

  • arculat tervezés
  • arculat tanácsadás
  • közösségi felületek (Facebook, LinkedIn, Instagram, stb… ) grafikai támogatása – fejléc grafika, bejegyzés design
  • webes és nyomtatott marketing anyagok tervezése – kiadványok, névjegyek, szórólapok, plakátok, rollupok, bannerek, hírlevél design, stb…

Lépj kapcsolatba velem még ma!